Demà dia 29 de febrer del 2012, hi ha convocada una vaga d'estudiants d'universitats i d'instituts, per aconseguir l'objectiu de denunciar els retalls en educació.
“Els drets dels estudiants van ser vulnerats durant els tres dies seguits que la Policia Nacional va tenir ordres de carregar violentament contra els estudiants, molts d'ells menors d'edat”, va insistir Albert Ordóñez, el dirigent de la federació d'estudiants Faavem.
Nosaltres volem aconseguir-lo, ens recolzes?!
![]() |
| sepc.cat |
El silenci del Lluís Vives
Els cinc minuts de silenci convocats en tota Espanya en protesta per les càrregues policials contra estudiants valencians —que la setmana passada es va saldar amb 41 detinguts, vuit d'ells menors, i un centenar i mitjà d'alumnes fitxats— no es van escenificar aquest dilluns en les portes del cèntric institut públic Lluís Vives de València. En aquest centre, convertit ja en la icona i punt de reunió de les concentracions estudiantils, alumnes i professors van optar pel silenci per “recuperar la normalitat acadèmica”.
Els pares i professors, segons va explicar un d'ells, treballen per allunyar dels alumnes la “tensió”, que pateixen des que el 15 de febrer la policia detingués a un company de 17 anys per tallar el tràfic durant 10 minuts.
Un altre dels pares, que ahir va acudir a buscar a la seva filla, va assenyalar que “l'institut ni tan sols ha debatut si realitzar o no l'atur. Simplement, han decideixo continuar les classes. Estan molt nerviosos i alguns ja tenen exàmens”.
La mobilització havia estat convocada per la Confederació Espanyola de Pares d'Alumnes (Ceapa), majoritària a l'escola pública, i el Sindicat d'Estudiants. Segons ambdues organitzacions l'atur ha tingut un seguiment “ampli” en múltiples instituts de tota Espanya.
En el complex educatiu de Xest, unes 300 persones de l'institut número 1, entre alumnes, professors i personal del centre, es van vestir amb samarretes negres amb les llegendes: “Per una educació pública de qualitat” i “Més inversió. Més educació. Més valencià”.
Els estudiants de Sagunt també van realitzar una “marxa contra les retallades en educació”, que va partir al final de les classes des de l'institut públic María Moliner a dos quarts de tres de la tarda i va culminar en la glorieta, recollint al seu pas als alumnes dels altres instituts.
VOS ESPEREM!!!

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada